بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

21 شوال 1446ھ 20 اپریل 2025 ء

دارالافتاء

 

خیر القرون کا دور کتنے سال تھا؟


سوال

خیر القرون کا دور کتنے سال تھا؟

جواب

خیر القرون سے مراد اسلام کے ابتدائی تین دور ہیں، جن کے بارے میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے خیر پر ہونے کی گواہی دی ہے، اور خیر القرون کا دورنبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی بعثت سے لے کر  220ہجری تک ہے، جو کہ کل 233 سال تک رہا ہے۔

مشکاۃ المصابیح میں ہے :

"وعن ابن مسعود قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: خير ‌الناس ‌قرني ‌ثم ‌الذين ‌يلونهم ثم الذين يلونهم ثم يجيء قوم تسبق شهادة أحدهم يمينه ويمينه شهادته."

(‌‌كتاب الإمارة والقضاء، ‌‌باب الأقضية والشهادات، ‌‌الفصل الأول، ج : 2، ص : 338، ط : مکتبة رحمانیة)

ترجمہ :

’’حضرت ابن مسعود رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ جناب رسول اللہ صلی للہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ سب سے بہتر لوگ میرے زمانے کے لوگ ہیں ( یعنی صحابہ ) پھر وہ لوگ جو ان سے متصل ہیں ( یعنی تابعین ) پھر وہ لوگ جو ان سے متصل ہیں (یعنی سے  تبع تابعین ) پھر ایک ایسی قوم آئے گی جن کی گواہی ان کی قسم سے سبقت کرنے والی ہوگی اور ان کی قسم گواہی سے سبقت کرنے والی ہوگی۔ یہ بخاری و مسلم کی روایت ہے۔‘‘ (از مظاہر حق)

شرح النووی علی مسلم میں ہے : 

"والصحيح أن قرنه صلى الله عليه وسلم الصحابة والثاني التابعون والثالث تابعوهم."

(‌‌كتاب فضائل الصحابة رضي الله عنهم، باب فضل الصحابة ثم الذين يلونهم ...، ج : 16، ص : 85، ط : دار إحياء التراث العربي)

فتح الباری  لابن حجرمیں ہے :  

"وآخر من مات من الصحابة مائة سنة وعشرون سنة أو دونها أو فوقها بقليل على الاختلاف في وفاة أبي الطفيل ... واتفقوا أن آخر من كان من أتباع التابعين ممن يقبل قوله من عاش إلى حدود العشرين و مائتين، و في هذا الوقت ظهرت البدع ظهورًا فاشيًا."

(كتاب الجهاد، قوله باب فضائل أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم، ج : 7، ص : 6، ط : المكتبة السلفية)

مرقاة المفاتيح میں ہے :

"قال السيوطي: والأصح أنه لا ينضبط بمدة فقرنه صلى الله عليه وسلم هم الصحابة، وكانت مدتهم من المبعث إلى آخر من مات من الصحابة مائة وعشرين سنة، وقرن التابعين من مائة سنة إلى نحو سبعين، وقرن أتباع التابعين من ثم إلى نحو العشرين ومائتين، وفي هذا الوقت ظهرت البدع ظهورا فاشيا... ولم يزل الأمر في نقص إلى الآن وظهر مصداق قوله صلى الله عليه وسلم: (ثم يفشو الكذب)."

(كتاب المناقب والفضائل، باب مناقب الصحابة رضي الله عنهم أجمعين، الفصل الأول، ج : 11، ص : 157، ط : دار الکتب العلمیة)

فقط واللہ اعلم


فتوی نمبر : 144601101020

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں