بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

23 ذو الحجة 1445ھ 30 جون 2024 ء

دارالافتاء

 

نماز میں لایستکبرون کی جگہ لا یستغفرون پڑھنا


سوال

اگر کوئی شخص نماز میں سہوًا "ذلك بان منهم قسيسين وره‍بانا وأ نهم لا يستکبرون" کی جگہ لا يستغفرون پڑھ دے تو نماز فاسد ہوگی یا نہیں؟ اعادہ کا کیا حکم ہے؟ 

جواب

اگرنماز میں  قران کریم کی تلاوت  کے دوران ایک کلمہ کی جگہ دوسرا کلمہ پڑھ لیا جائے اور پڑھا جانے والا کلمہ قرآن کریم میں کسی اور مقام پر مذکور بھی ہو تو اگر دونوں کلموں کا معنی قریب قریب ہو تو  ایسی غلطی سےنماز فاسد نہیں ہوگی،اور اگر دونوں کلموں کا معنی قریب   قریب نہ  ہوبلکہ ایسی غلطی ہوجائے کہ معنی میں تغیر فاحش ہوجائے، یعنی: ایسے معنی پیدا ہوجائیں، جن کا اعتقاد کفر ہوتا ہے تو ایسی غلطی سے نماز فاسد  ہوجائے گی۔

صورت مسئولہ میں"لایستکبرون"کی جگہ "لا یستغفرون"پڑھنے سے  نماز فاسد ہوگئی ہے ؛کیوں کہ دونوں کے معانی میں یکسانیت نہیں ہے،اور جب تغیر فاحش(بڑی غلطی) کی وجہ سے  نماز فاسد ہوگئی تو نماز کو لوٹانا لازم ہے۔

اگر سوال تراویح کی نماز میں غلطی سے متعلق ہے تو تراویح کی نماز کی  قضا نہیں ہے، لیکن ان دو رکعت میں جتنا قرآنِ مجید پڑھا،تراویح میں  تکمیلِ قرآنِ کریم کے لیے آئندہ روز اتنی مقدار دوبارہ پڑھنا چاہیے۔

فتاوی عالمگیری میں ہے:

"(ومنها) ذكر ‌كلمة ‌مكان ‌كلمة على وجه البدل إن كانت الكلمة التي قرأها مكان كلمة يقرب معناها وهي في القرآن لا تفسد صلاته نحو إن قرأ مكان العليم الحكيم وإن لم تكن تلك الكلمة في القرآن لكن يقرب معناها عن أبي حنيفة ومحمد - رحمهما الله تعالى - لا تفسد وعن أبي يوسف - رحمه الله تعالى - تفسد نحو إن قرأ التيابين مكان التوابين وإن لم تكن تلك الكلمة في القرآن ولا تتقاربان في المعنى تفسد صلاته بلا خلاف إذا لم تكن تلك الكلمة تسبيحا ولا تحميدا ولا ذكرا وإن كان في القرآن ولكن لا تتقاربان في المعنى نحو إن قرأ وعدا علينا إنا كنا غافلين مكان فاعلين ونحوه مما لو اعتقده يكفر تفسد عند عامة مشايخنا وهو الصحيح من مذهب أبي يوسف - رحمه الله تعالى - هكذا في الخلاصة."

(الباب الرابع في صفة الصلاة،الفصل الخامس في زلة القاري،ج:1،ص: 80،ط: رشيدية)

خزانۃ المفتیین میں ہے:

"وإن كانت الكلمة الثانية في القرآن فهو على وجهين:

إمّا إن كانت موافقة للأولى في المعنى أو مخالفة.

فإن كانت موافقة لا تفسد صلاته، كما لو قرأ: "الحليم" مكان "العليم".

وإن كانت مخالفة كما لو قرأ: "وعداً علينا إنا كنا غافلين" مكان فاعلين، أو ضم آية الرحمة بآية العذاب، أو على العكس، تفسد صلاته على قول عامة المشايخ."

(كتاب الصلاة،فصل في زلة القاري،ص:618)

فقط واللہ اعلم


فتوی نمبر : 144409100535

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں