بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

21 شوال 1446ھ 20 اپریل 2025 ء

دارالافتاء

 

طواف کے بعد سعی کوکچھ مؤخر کرنے سے عمرہ کی ادائیگی پر کوئی اثر نہیں پڑے گا


سوال

عمرہ کرتے وقت طواف کے بعد متصل صفا و مروہ نہ  جاوے بلکہ کچھ دیر آرام کیا جائے یا قرآن تلاوت کی جائے یا ایک نماز یا نوافل یا ذکر اذکار کئے جائیں ،ایسی حالت میں عمرہ ادا کیا جائے،تو کیا عمرہ ہو جائے گا؟

جواب

 واضح رہے کہ عمرہ کے لیے صرف ایک ہی رکن ہے وہ طواف ہے، سعی کر نا اور حلق یا قصر کرنا  عمرہ کے واجبات  ہیں ،احرام کی پابندیوں کی رعایت کر تے ہوئے  طواف کے بعد اگرسعی اور حلق یا قصر کرنے کو بالترتیب کیا جائے توعمرہ اداہوجائے گا ،طواف کے بعد     چوں کہ دوگانہ طواف واجب ہیں ان کو ادا کرنے کے بعد  سعی کرنا پھرحلق یا قصر کرنا فورااداکرنا لازم نہیں ہے لہذا اگر ان    کو تھوڑی     تاخیر سے اداکیا جائے بایں صورت کہ  طواف کے بعد  کچھ دیر آرام کیا جائے یا قرآن کی  تلاوت کی جائے یا  نوافل یا ذکر اذکار کئے جائیں یا دنیاوی یااخروی امور کے بارے میں اللہ تعالی سے دعاکی جائے  تو اس تاخیر سے  عمرہ کی ادائیگی پر  کوئی اثر نہیں پڑے گا،   افعالِ عمرہ کے بارے  میں    حضرات صحابہ کرام رضوان الله عليہم اجمعین نے حضورﷺ کا عمل   یہ بیان کیا ہے  کہ  آنحضرت ﷺ نے  طواف کے بعد دوگانہ طواف پڑھ کر سعی کی ہے    پھرحلق   کیا ہے   ۔

 صحيح البخار ی میں ہے : 

"حدثنا سفيان، عن عمرو بن دينار قال:سألنا ابن عمر رضي الله عنهما: أيقع الرجل على امرأته في العمرة، قبل أن يطوف بين الصفا والمروة؟ قال: قدم رسول الله صلى الله عليه وسلم، فطاف بالبيت سبعا، ثم صلى خلف المقام ركعتين، وطاف بين الصفا والمروة، وقال: {لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة}."

(باب: ما جاء في السعي بين الصفا والمروة.، ج : 2 ، ص : 593 ، ط :دار ابن كثير)

السنن الكبير للبيقی میں ہے :  

"عن إسماعيل بن أبي خالد قال: سمعت عبد الله بن أبي أوفى يقول: اعتمرنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم، فطاف بالبيت سبعا وصلى ركعتين عند المقام، ثم أتى الصفا والمروة فسعى بينهما سبعا، ثم حلق رأسه."

(‌‌باب ما يفعل المعتمر بعد الصفا والمروة ، ج :10  ، ص :29  ، ط :مركز هجر للبحوث ۔القاهرۃ ) 

بدائع الصنائع میں ہے  : 

"(وأما) ركنها فالطواف لقوله عز وجل {وليطوفوا بالبيت العتيق} [الحج: 29] ؛ ولإجماع الأمة عليه.(وأما) شرائط الركن فما ذكرنا في الحج إلا الوقت، فإن السنة كلها وقت العمرة، وتجوز في غير أشهر الحج وفي أشهر الحج لكنه يكره فعلها في يوم عرفة ويوم النحر وأيام التشريق.»۔۔۔۔۔«وأما) واجباتها فشيئان: السعي بين الصفا والمروة، والحلق أو التقصير."

 (العمرة ، ج : 2 ، ص : 227 ، 228 ، ط : دار الكتب العلمية)

 فتاوی ہندیہ میں ہے:

"وإذا فرغ من الطواف يأتي مقام إبراهيم عليه السلام ويصلي ركعتين ...وهاتان الركعتان واجبتان عندنا...ويستحب له أن يدعو بعد صلاته خلف المقام بما يحتاج إليه من أمور الدنيا والآخرة، كذا في التبيين...ويستحب أن يأتي زمزم بعد الركعتين قبل الخروج إلى الصفا فيشرب منها ويتضلع ويفرغ الباقي في البئر ويقول اللهم إني أسألك رزقا واسعا وعلما نافعا وشفاء من كل داء ثم يأتي الملتزم قبل الخروج إلى الصفا كذا في فتح القدير.ثم إذا أراد أن يسعى بين الصفا والمروة عاد إلى الحجر الأسود فاستلمه كذا في التبيين إن استطاع، وإن لم يستطع يستقبل الحجر ويكبر ويهلل."

(الباب الخامس في كيفية أداء الحج ، ج : 1 ، ص : 226 ، ط : دار الفکر)

 فقط واللہ اعلم 


فتوی نمبر : 144602102028

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں